Come With Hope, Back With Success."

Friday, August 17, 2012

Exam VS Raya

Salam untuk semua. Tidak lama lagi umat Islam akan merayakan Hari Raya Aidilfitri. Suasana kini semakin meriah. Sekolah pula akan bercuti dalam masa lebih kurang seminggu. Balik kampung, jalan-jalan dan menziarah, jumpa kawan-kawan, kuih raya, berpakaian cantik, duit raya dan banyak lagi yang akan menanti anda pada hari raya nanti.

Di kesempatan ini, Cikgu ingin mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua pelawat blog celiksains yang beragama Islam. Maaf dipohon jika ada penulisan cikgu yang mengguris hati anda. Sesungguhnya sebagai manusia biasa, kita tidak terlepas dari kesalahan dan kesilapan.



Bagi calon-calon peperiksaan suka cikgu mengingatkan bahawa anda mempunyai tanggungjawab yang besar selepas hari raya nanti. Adakah persediaan anda sudah sampai ke tahap yang cukup baik sebelum menjejakkan kaki ke dewan peperiksaan?

Ingatlah:

Hari raya datang dan pergi setiap tahun 
tetapi peperiksaan hanya datang sekali

Fikir dan renungkanlah. Gunakan kebijaksanaan anda untuk membahagi masa dan menilai yang manakah paling perlu diutamakan. Moga-moga anda tidak lalai dan mendapat manfaat. Orang yang berfikir dengan baik tentunya akan beruntung.

Jumpa lagi. 
Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin
Cikgu Nordin